گیوه زنانه کرمانشاه نوعی پای افزار است که در فصل تابستان به خاطر سبکی و دوام آن برای پیاده روی های طولانی مورد استفاده قرار می گیرد و جزء صنایع دستی استان های کرمان، فارس، همدان، لرستان، قزوین، زنجان و مناطق کردنشین مانند کرمانشاه و ایلام است گیوه سنتی ساده، پاپوشی برای مردان روستایی به شمار می رود این کفش عموما دست دوز است و از نخ قالی و نخ ابریشم تهیه می شود. امروزه نیز بسیاری از هنرمندان به دوخت گیوه سنتی ساده فعالیت دارند و در بازارچه های سنتی، خرید گیوه سنتی رواج دارد.

بازار خرید گیوه سنتی ساده

اطلاعاتی درباره انواع گیوه سنتی

اطلاعاتی درباره انواع گیوه سنتیگیوه اصل مردانه دارای قدمتی بسیار طولانی می باشد که از نخ پنبه ای، نخ قالی و نخ ابریشم به دست هنرمندان سوزن دوز دوخته می شود. در بسیاری از مناطق کوهستانی استان های کردستان، کرمانشاه و ایلام دارای که دارای مناطق صعب العبور است امکان ارتباط ماشینی در آنها وجود ندارد و زندگی بیشتر مردم بر اساس دامداری و کشاورزی می چرخد و به دلیل نوع معیشت و زندگی آنها در مناطق کوهستانی در فصل های بهار تابستان و پاییز نیازمند استفاده از پاپوشی سبک، راحت، مقاوم، خنک و در عین حال با قیمت مناسب هستند.

گیوه یکی از بهترین پای افزایی است که جوابگوی نیاز مردم این مناطق می باشد زیرا برای تهیه این کفش، مواد اولیه آن به راحتی در دسترس است. همچنین به ابزار کار پیچیده نیاز ندارد با استفاده از سوزن و نخ ابریشمی به راحتی می توان آن را تهیه کرد بسیاری از زنان مناطق کوهستانی به تولید گیوه فعالیت دارند که هم نیاز مردانشان را تامین می کنند و سهمی هم در تولید صنایع دستی دارند.

امروزه با توجه به سریع تر شدن کارها، کارگاه های گیوه بافی دایر گردیده است که به تولید انواع مختلف گیوه در طرح ها و رنگ های مختلف فعالیت دارند. یکی از برندهای مشهور در صنعت گیوه بافی و گیوه چینی، تولیدی گیوه باستان می باشد که بخش عظیمی از تولید گیوه را بر عهده دارد و با استخدام نیروهای ماهر در این زمینه برای بسیاری از افراد اشتغال زایی ایجاد کرده است.

تولیدی گیوه سنتی ساده

تولیدی گیوه سنتی ساده تولیدی گیوه سنتی با به کار گیری بهترین مواد اولیه برگرفته از طبیعت، و استفاده از رنگ های متفاوت به تولید انواع گیوه های مردانه و زنانه می پردازند. برای بسیاری از کسانی که به سبک سنتی و صنایع دستی علاقه‌مندند یا به فروش گیوه فعالیت دارند با گیوه باستان، که سال ها در این زمینه فعالیت دارد آشنایی دارند. با توجه به قدمت طولانی تولید گیوه که یکی از احتیاجات گذشته به شمار می رفت و امروزه به یکی از سبک در استایل تبدیل شده است نیاز طرفداران خود را برطرف کرده است.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *